Om ossVanliga frågor & svarKundservice

1. Generelt 

Morot & Co (som er en del av Mediafy Relations AS) selgergavekorttil bedrifter ogorganisasjoner i Norge. Når du gjennomfører en bestilling av gavekortbetyr det at du akseptererdisse generelle vilkårene for kjøp av gavekort (heretter kalt «Vilkårene».) Vilkårenegjelderdersomikkeannet er avtaltmellom Morot & Co (heretter«Morot & Co») og kunden.

2. Gavekortoggyldighetstid 

Gavekortet er et verdidokument. Et gavekort kan løsesinnéngang. Et mistetgavekort vil ikke bli erstattet. Gavekortet er gyldig i tolv månederfrautstedelsesdatoen. Morot & Co påtar seg intet ansvar for gavekort med hensyntilgyldighetstid som er kjøpt eller på annenmåteervervet av en tredjepart.

3. Bestillingogordrebekreftelse 

Gavekort kan bestilles på nettstedet, per telefon eller per e-post. Morot & Co forbeholder seg rettentil å utføre en kredittsjekk av kunden ved bestilling.

Bestilling på nettstedet
Det vil sendes en ordrebekreftelse per e-post når vi har mottattbestillingen, ogeventuelt når det er gjennomført en kredittsjekk.

Bestill per telefon og e-post
Det vil sendes en ordrebekreftelse per e-post når ordren er registrert eller etter avtale.

4. Priser 

Priser på gavekortoppgis i norske kronerog er tilgjengelige på nettstedettil Morot & Co. Prisene er oppgittuten moms. Morot & Co forbeholder seg rettentil å justereprisenefortløpende. En justert pris gjelderfradatoen den publiseres på nettstedettil Morot & Co.

5. Levering av gavekort 

Gavekortene kan sendes digitalt via e-post, men også som fysiske gavekort med sporbarforsendelseinnen Norge. Da vil de som regel værefremmeinnenfire virkedager. For fysiske leveranser utenfor Norge utarbeides det et kostnadsoverslag.

Fysiske gavekorttil bedrifter leverestil adressen som oppgis i bestillingen.

6. Aktivering av gavekort  

Gavekortetaktiveres med en unik gavekortkode i tråd med instruksjonene som er angitt på gavekortetog på nettstedet. Gavekortet er ikketilknyttet en bestemtgavemottakerfør aktivering er gjennomført.

7. Innløsning av gavekort 

Gavekortløsesinn på en egen side som er laget av Morot & Co.

Gavekort kan bare brukes hos Morot & Co ogtil de produktene/tjenestene som er oppført på Morot & Cos nettstedog i ordrebekreftelser.

Gavekortene kan ikke byttes mot kontanter eller kjøpestilbake, og kan bare brukestil å løseinn de varene/tjenestene som gavekortetgjelder.

8. Levering av innløstgave 

Ved innløsning av gavekort er innløserenansvarlig for å oppgi riktig leveringsadresseogvarslingsinformasjon, samt for å hente den meldtepakken i tide. Innløseren skal dekke eventuelle tilleggskostnader som skyldes at det er oppgittfeilleveringsadresse, eller at pakkenikkehentes.

Leveringstid for utvalgtevarer/tjenestertilmottakeren er innen 2–8 virkedager. Digitale tjenesterleveres via e-post i forbindelse med innløsningen.

Når man bruker et gavekorttil å løseinn et blad, er Morot & Co ikkeansvarlig for eventuelle abonnement på et blad som er trukkettilbake eller avviklet av den aktuelle utgiveren under et løpendeabonnement, men henvisertil den respektive utgiveren (forlag).

9. Kundeopplysninger 

Du må oppgi all obligatorisk informasjon for å kunnekjøpegavekortfra oss. Hvis vi ikke har e-postadressen din kan vi ikkesende en ordrebekreftelse, og du vil ikkekunnefortsette med bestillingen. Hvergang du utfører en ny bestilling hos oss, må du kontrollere at den oppgitteadresseinformasjon er riktig.

Hvis adressen du har oppgitt, ikke er gyldig, forbeholder vi oss rettentil å avventeleveringentil du gir oss ny og korrekt informasjon.

10. Betaling 

Vi tilbyrbetaling mot faktura eller kortbetaling. Fakturering skjertil den e-postadressen som er angitt i bestillingen, eller via utsendt faktura til den postadressen som er angitt i bestillingen. Betalingsfristen for faktura er 15 dager fra fakturadato, med mindre annet er avtalt. Etter forfallsdatoenpåløperlovbestemtforsinkelsesrente.

11. Behandling av personopplysninger 

I den grad tjenestene som Morot & Co leverer, medfører at det behandlespersonopplysninger, er Mediafy Relations AS såkaltbehandlingsansvarlig. En part eller organisasjon som overførerpersonopplysningertil Morot & Co og Mediafy Relations AS er ansvarlig for å sikre at enhver slik overføring er lovlig ogforenlig med alle krav som stillestilslikeoverføringer i EUspersonvernforordning EU/2016/679 (GDPR) og i annengjeldendepersonvernlovgivning. For fullstendigpersonvernerklæring, se Morot & Cos nettsted.

12. Forbehold 

Morot & Co tar forbehold om eventuelle feil i informasjon om gavekortoginnløsbarevarer/tjenester på Morot & Cos nettsted, for eksempel bilder av varer/tjenesterog eventuelle trykkfeil. Morot & Co forbeholder seg ogsårettentil å gjøreløpendeendringer i innholdet i gavekortprodukteneog i Vilkårene. Endringergjelderfra den datoen Morot & Co faktisk endrerinnholdet i gavekortproduktene eller fra den datoen da de nye Vilkårenepubliseres på Morot & Cos nettsted. Morot & Co tar ogsåforbehold om at selskapet går tom for varer/tjenester, eller at varer/tjenesterfjernesfra sortimentet.

13. Reklamasjoner og klager  

Hvis kundenikke er fornøyd med levering av gavekortet ellergave, er kundenvelkommentil å kontaktekundeservice. Den enklestemåten å reklamere på er å fylle ut detteskjemaet: https://reklamera.paperform.co/. Kunden kan ikkepåberope seg at en vare/tjeneste er feil med mindre manvarsler Morot & Co om feileninnenrimelig tid etter å ha oppdagetfeilen, eller i rimelig tid etter at man burde ha oppdagetfeilen. Hvis kunden ikkereklamererinnen to år etter at varen eller tjenesten er bestilt mister kunden rettentil å påberope seg feilen, med mindre noeannetfølger av garantien eller en lignendeforpliktelsefra Morot & Co.

Morot & Co har rett til å velgehvordan eventuelle mangler ved varer/tjenester skal rettesopp. Dette kan gjøresgjennomrefusjon, nytt produkt/tjeneste eller reparasjon.

14. Ansvarsbegrensning 

Morot & Co har ikkenoe ansvar overfor kunden for indirekte skader eller tap. Ethvert ansvar for økonomiskskade vil alltid rundes opptil det beløpet kunden har betalt som kompensasjontil Morot & Co beregnet per bestilling.

15. Force majeure 

Morot & Co er fritatt for sanksjoner som følge av å haunnlatt å oppfylle en forpliktelseoverfor kunden dersomunnlatelsen skyldes en omstendighetselskapetikke kan lastes for, ogomstendighetenhindrer, vanskeliggjør eller forsinkeroppfyllelsen av forpliktelsen, ogomstendighetenikkekunne ha værtforutsett. En omstendighetselskapetikke kan lastes for vil blantannetomfattetiltak eller unnlatelserfra offentlige myndigheter, ny eller endret lovgivning, arbeidskonflikt, blokade, brann, flom, sabotasje, epidemi/pandemi, en stor ulykke eller en naturkatastrofe. Som en omstendighetselskapetikke kan lastes for regnesogså myndighetsvedtak som virker negativt inn på markedetogvarer/tjenester, f.eks. restriksjoner, advarselstekster, salgsforbud, unormalemarkedsforhold, eller at Morot & Co har vært utsatt for kriminalitet som i vesentlig grad påvirkerselskapetsvirksomhet.

 

16. Gjeldende lov og tvister
Denne loven er underlagt norsk lov. Eventuelle tvister mellom Morot & Co og kunden skal avgjøres av en norsk domstol.

_______________________________

Kontaktinformasjon

Mediafy Relations AS, 829 228 122
Sagveien 21a, 3 etasje
0459 Oslo
[email protected]