Mest stilte spørsmål


 

 

Våre svar til deg
som har fått gavekort

Kan man velge flere produkter i gavebutikken?

Ja, noen ganger kan man det! I dag tilbyr vi gavekort der du kan velge enten én eller to gaver. 
Hvis gavekortet inneholder to gaver i stedet for én, vil du se det når du har logget inn med gavekortet ditt.

Jeg har flere gavekort. Hvordan løser jeg dem inn?

Oi, så heldig du er! Du løser inn ett gavekort om gangen. Hvert gavekort har en unik webadresse, som du bruker for å løse det inn og velge en gave. Adressen ser slik ut: xxxxxx.morot.no
Du kan også skanne QR-koden på gavekortet med mobilkameraet ditt for å åpne websiden på telefonen din.

Jeg har tidligere sett på et produkt hos dere som jeg vil ha, men jeg finner det ikke igjen. Hva gjør jeg nå?

Utvalget vårt varierer som regel med sesongen. Vi jobber aktivt med å forbedre og utvide utvalget, slik at man skal kunne velge mellom så mange og så flotte gaver som mulig. Noen ganger går dessverre produktene ut av sortimentet til leverandørene våre. Derfor kan utvalget variere litt fra gang til gang. 

Jeg har bestilt en gave, men fikk ingen ordrebekreftelse.

Det kan være at ordrebekreftelsen har havnet i søppelposten. Ta gjerne en titt der først. Hvis den ikke ligger der, kan vi sende deg en ny. 

Hvor lang er leveringstiden?

Leveringstiden vil variere ut fra hvilken gave du har valgt, men du må regne med at det går mellom 7 og 14 virkedager. Abonnementer på blader tar som regel lengre tid for å starte opp, avhengig av hvor ofte bladet gis ut.

Hvor lenge er gavekortet gyldig?

Gyldighetstiden kan variere, men du finner alltid utløpsdatoen på gavekortet!

Gaven min er ikke levert. Hva gjør jeg?

Leveringstiden vil variere etter hvilken gave du har valgt. Hvis det er gått mer enn 14 virkedager siden du la inn bestillingen, kan vi sjekke om det har skjedd en feil. Ta kontakt med kundeservice, så hjelper vi deg å undersøke saken.

Jeg rakk ikke å hente pakken min så den er sendt i retur. Hva gjør jeg nå?

Send oss en melding på [email protected], så skal vi hjelpe deg!

Hvordan reklamerer jeg på et produkt?

Så leit at gaven er gått i stykker! Send oss en melding på [email protected], så skal vi hjelpe deg.

Verdikoden min fungerer ikke. Hva gjør jeg nå?

Dobbeltsjekk først at du har skrevet inn riktig webside for å løse den inn. Du finner den unike webadressen på gavekortet ditt. Sjekk også at du har fylt inn alle tall og bokstaver i koden på rett sted, og at utløpsdatoen ikke er passert. Du kan også prøve å løse inn verdikoden fra en annen digital enhet eller nettleser. 

 

 

Våre svar til deg
som vurderer å kjøpe gavekort

Er det en maksgrense for hva man kan gi som skattefrie gaver til personalet?

Ja, det er det. En arbeidsgiver kan gi medarbeiderne sine gaver for inntil 5000 kroner i løpet av ett år.

Hvor lenge er gavekortene gyldig?

Gavekortene våre er gyldige i ett år fra kjøpsdatoen. Mottakeren har altså god tid til å velge noe hen liker.

Jeg er privatkunde og vil kjøpe et gavekort. Hva gjør jeg nå?

Så fint at du vil kjøpe gavekort! Per i dag er det dessverre bare bedrifter som kan kjøpe gavekort av oss.

Er det en nedre grense for hvor mange gavekort man må kjøpe?

Nei, du bestemmer selv hvor mange eller få gavekort du vil kjøpe.

Hvor lang er leveringstiden?

Leveringstiden vil variere avhengig av om du velger digitale eller fysiske gavekort. Digitale gavekort kan leveres innen 1–2 dager. For fysiske kort må du regne med en leveringstid på 2–7 virkedager.
Hvis det haster, kan vi gi deg en nøyaktig leveringsdato. Kontakt oss på [email protected], så skal vi hjelpe deg!

Kan jeg få med en konvolutt til gavekortet?

Absolutt! Du kan velge en fin konvolutt til gavekortene som en tilleggstjeneste når du kommer til kassen. Har du spesielle ønsker, kan vi løse det også. Du kan kontakte oss via e-post på [email protected].

Jeg vil ha mitt eget design på gavekortene og hjemmesiden. Hvordan får jeg det?

Så kult! Vi kan skreddersy gavekort og hjemmeside akkurat slik du ønsker. Hvis du vil vite mer om hvordan vi lager en helt personlig gaveopplevelse er det bare å sende oss en e-post på [email protected].

Kan jeg ha en personlig melding på gavekortet?

Ja, absolutt! Vi kan skreddersy gavekort og hjemmeside akkurat slik du vil ha det. Hvis du vil vite mer om hvordan vi lager en helt personlig gaveopplevelse kan du sende oss en e-post på [email protected].

Kan jeg ha min egen logo på gavekortet?

Ja da! Vi kan skreddersy gavekort og hjemmesider etter ditt ønske. Hvis du vil vite mer om hvordan vi lager en helt personlig gaveopplevelse er det bare å sende oss en e-post på [email protected]

Kan dere levere gavekortene digitalt?

Absolutt! Vi kan levere gavekortene digitalt på ulike måter avhengig av hva som passer deg og bedriften din best. Send oss en e-post på [email protected], så finner vi en løsning som passer perfekt.

Kan dere levere gavekortene rett til mottakerne våre?

Ja, absolutt! Vi kan levere kortene både fysisk og digitalt rett til mottakerne. Kontakt oss på [email protected] så hjelper vi deg å finne en løsning som passer perfekt for dere.

Jeg har spesielle ønsker angående gavene. Kan dere hjelpe meg å legge til et produkt som ikke er på siden deres?

Så spennende! Kontakt oss på [email protected] så skal vi gjøre alt vi kan for å oppfylle ønskene dine.

Er utvalget av gavekort alltid det samme?

Variasjon krydrer livet! Vi jobber hele tiden med å forbedre og utvide utvalget vårt slik at den som får et gavekort skal kunne velge mellom så flotte og morsomme gaver som mulig.  Utvalget kan også variere med ulike sesonger. Og noen ganger går produktene rett og slett ut av sortimentet til leverandørene våre. Derfor kan utvalget variere litt fra gang til gang.

Jeg har medarbeidere som bor utenfor Norge. Kan dere sende gaver til dem?

Kontakt oss på [email protected] når du skal bestille så skal vi gjøre alt vi kan for å oppfylle ønskene dine.


Vi hjelper deg!